Du var alltid det jag inte orkade

Jag har haft en syster i tre år
en syster som orkade när jag inte gjorde det
hon var den som orkade det jag inte gjorde

Hon trasslade upp mina händer som krampaktigt höll om mina tankar
hon lyssnade så intensivt att hon tillsist visste vad jag kände utan att jag sa hur det var
Hon hittade hjärtat jag gömde av rädsla
hon tog min hand när jag drog mig undan
Hon slet ner mig på marken när jag försökte rusa därifrån
hon höll om min när jag grät
och hon skyddade mig från andras blickar
Hon fick mig att bli mer ärlig med vad jag kände
hon fick mig att skriva ärligt på bilddagboken
Hon fick mig ur mörkret
 och hon håller mig kvar där
när jag kryper tillbaka så kommer hon efter

Hon var och är min syster


"Vi är dom som kan dansa när det kränger för hårt
Vi är rastlösa änglar och virvlande dårar
vi är dansade clowner på gott och ont

Vi är dom som förlorar men jublar ändå
Vi är dom som kan skratta åt allt med varann
Vi är dom som som kan gråta när ingen ser på

Vi skrattet i i halsen
och knaket i fogen"


Jag älskar dig.
och jag saknar dig redan.

Kommentarer
Postat av: Ida

Linnea . jag kan inte skriva något för jag gråter för mycket.



Jag älskar dig något enormt. <3

2009-08-14 @ 18:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0