Elektroniska brev och trötta fötter

åh.

Allt är långt bort just nu för min del.
Jag ser alla på sina avstånd. Du i sittfönstret
dom på festen
hon på stranden
någon virvlande genom natten

och två på samma cykel


Spegelbilden är vacker. din syn är skev om du inte ser det.
jag kommer och ändrar.

Dubbelmoral kommer vi alltid att förbanna.

krösatågen är bra. dom tar den till människor man saknat.
men ett helvete när dom tar dom  bort från en igen.

Jag hoppas att du och frugan trivs i er stad och i er värld därborta. och att ni låter folks hår, som de sparat för olika ändamål falla till marken.
Klipp någon brutalt en gång. för att skaka om lite. Klipp av fjortisbrudens halv falska sönderplattade längder till en kort uppkäftig sak.
eller permanenta den gamle gubbens gråa strån.
Så att det blir som på dina tidigare tavlor, fem krulliga hårstrån på huvudet.
Skratta och le, måla och skriv.
fota och spring genom parken med gamla tanter som muttrar om dagens ungdom.
Just det . dagens ungdom. Vi är dagens folk.
under natten blir vi det vi inte vill.

Jag önskar dina händer i mitt hår när jag halvsover på golvet och musiken strömmar genom huden .
Jag önskar ditt skratt ibland
och jag önskar dina tavlor i mina ögon igen
jag önskar en väska på Erikshjälpen
och jag önskar att vi någon gång kan strö färg över en tavla ihop
jag önskar saffran the och Manson boken i mina händer
jag önskar kvarteret skatan i tvn och filtar i soffan under natten
jag önskar oss igen. '

Jag är inte i stan. Jag är inte kvar där
jag sprang över rännstenen. över bron och försvann
jag kommer inte tillbaka än
det är lite för mycket smärta i väggarna och runtomkring där
Lite för mycket minnen som inte vill släppa taget om min hud.

Jag önskar dig dock fina dagar där i stan.
med vackra folk runt dig.
jag önskar att du får känna trygghet i andras armar och andras lycka
över att du är hemma. igen

Jag lyssnar på Lykke Li hon är bra och dålig. dubbelmoral där också.
jag äter bullar och med trötta fötter reser jag mig snart . för att försöka något annat.

Jag har nog blivit sjuk av saknad.
Jag saknar dig . mycket
jag tror att jag behöver dig mer än jag själv förstått

Mor har tagit min telefon med sig till stugan så jag är ensam hemma utan kontakt med omvärlden. skönt men äckligt under natten.
du förstår, det är så tyst på gatan. så tyst i huset och så tyst i världen.
Jag bor på landet. det är inte mycket ljus . och grannarna är hos avlägsna familjer.
Jag vill halvsova på ditt golv i ditt nerpackade rum.
bara jag får vara bland människor som är varma och levande.
Jag saknar nog din familj också -

Jag kommer snart ,
för jag vet att jag måste.

Jag har insett två saker:

Man blir sjuk av saknad
jag behöver dig mer än jag förstått "             ett brev till dig.

Kommentarer
Postat av: ...

kärlek'

2009-08-24 @ 17:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0