en låt, två och en dans

Until we bleed.   Lykke Li feat kleerup



den rytmen ska slå sig in i oss, röra vid mina krossade ben och din glöd.
sjunga sig in i våra hjärtan och andas liv i våra lungor.
hennes röst ska ersätta våra och slagen ska bli våra steg.
vi ska hitta glöden och glädjen, det som är helt i den här låten.
vi ska finna stegen och vi ska göra en dans
kanske den sista
kanske en i mängden
men det ska bli en dans 
som vi aldrig glömmer och som nålar fast det vi vill sätta ord på
att vi älskar att dansa, egentligen.

Vi ska dansa med ammunition i blicken, tills vi går sönder . det har jag lovat . vi har lovat.
de ska få se, du ska få se, ni ska få se.
du som läser, kom i mars, se då, då är vi där. på scen , och låten kommer fylla dig också.
och du kommer förstå

att dom två på scen där - älskar att dansa, egentligen.

Kommentarer
Postat av: Natalia

fint linnea, fint. jag tkr om det du skriver. det ger mig inspiration och en knuff på ryggen att vi faktiskt ska göra det här. jag har börjat fundera. sätta steg med låten.lyssnar på until we bleed minst fem gånger om dagen.

jag dansar till den varje dag. vi jobbar på det här. du och jag.

2009-12-30 @ 14:03:22
URL: http://nataliavelasquez.blogg.se/
Postat av: h o n . li nn e a

ja vi måste snart lägga in lite datum och sånt. några timmar av dans - underbart!

2010-01-06 @ 23:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0