det var en tröja jag fick

Det är kallt på golvet jag står på
taket har börjat vittra sönder
det växer ångest i de upprivna väggarna
de slingrar sig ner i min hals och jag vrider mig på golvet
jag andas tungt men ingen luft hittar in i mina ihopsnörda rep till hals

mina fingrar rör vid en tröja jag fått
du är invävd i tyget där, dina ord är fast i sömmarna
men den skaver på mig
dragkedjan gör djupa sår i mitt bröst
den vrider sig över min hud och glider av så fort jag kränger den över min fuktiga rygg
musiken är fast i radion
den vibrerar på spegeln, texten fäster sig på glaset
jag ser mig själv i helvetet vi skrev ihop
jag kan spegla mig i hatet av din bortvända rygg
jag krossar glaset med en bunden hand och ett infekterat sår 
skärvorna singlar ner i kapp med mig på golvet
de skär sönder tröjan som blöder trådar över hela golvet
jag landar där
på alla trådar från en historia bara jag minns
& ångesten sliter sig loss från väggarna och klöser sig in mig igen





Kommentarer
Postat av: Anonym

glöm aldrig att vi tycker om dig, flicka du är underbar <3

2009-11-05 @ 11:02:42
URL: http://honsomfejkarsittleende.blogg.se/
Postat av: hö s ten s

om jag hade lite kärlek att skicka med ett brev

du skriver hål i mig

skriver mig hel

sönderochsamman kvinnan.

2009-11-11 @ 19:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0