Det är kallt

yiruma - kiss the rain  borde spelas i bakgrunden

 

Det är kallt innanför dörren

där jag sitter på golvet

posten ligger i högar som minnen av de som åkte

tystnaden talar för sig själv

och rädslan ligger på huden som något vasst

det rispar i varje rörelse och knakar i varje plågad vägg.

 

Kontakten med verkligheten är låg

speciellt på natten

och speciellt när man druckit vin

flaskan ligger sönderslagen på golvet

de sista dropparna har sprängt sig in i mattan som ett rött nät

som blodkärl till ett darrande nästan obefintligt hjärta

 

Jag sitter med hukad kropp och ryggraden mot det kalla skåpet

munnen och näsan fylls av blod igen

jag spottar och spottar men ändå letar det sig in i mig

det går djupt ner

tills lungorna fylls av det

 

Jag sköljer av mig med vatten

det regnar över mig

det var länge sedan regnade

i alla fall nära mig

 

jag stirrar mig blind upp i strålarna som träffar mitt ansikte som något kallt

det sticker efter ett tag och kinderna blir röda och halsen trång

 

jag kryper in i en handduk och lägger mig på golvet

jag ligger där

ser spikarna som någon annan tvingat in i det blödande träet.

Ser lampan i taket som brunnit ut för länge sedan

jag ser mig själv i skärvorna av ett krossat glas

 

ögonen är röda

munnen är öppen som mitt i ett skrik

ansiktsdragen är hårt ristade i min hud

som märken i min panna efter smärta

det tog hårt

och jag har blivit bitter

och sjuk

 

folk är inte förtvivlade längre

mer förvirrade

jag har satt glassplitter i så många

ristat in minnen innanför deras hud

och skrivit texter i deras öppna händer

 

och nu blundar jag när dom kommer

jag ser dom inte

mer än på avstånd

avståndet har jag gjort själv med mina egna ärr

distansen har jag ritat ut som en tydlig gräns under mina fötter

 

 

Innanför dörren är det kallt

och på golvet har vinet sprängt sig in mattan

på övervåningen ligger någon inlindad i en handduk, håret är blött och stripigt

Lampan över hennes huvud har för länge sedan brunnit ut och hon blundar

vinet lämnar mattan långsamt, kvar blir ett par fläckar

det tas bort när dom andra kommer hem

glaset kommer städas upp, lampan kommer bytas ut

maten kommer slängas

och tillbaka

jag är tillbaka där det alltid börjar

den här gången är något annorlunda, men inte heller denna gång kan jag säga vad det är.

Jag väntar, tills de åker igen

och jag stänger in mig

målar och skriver

kanske kommer inget av detta tillbaka

eller så är jag ännu djupare nästa gång

så länge inte blodet torkar in.

Så är jag fast i det som var

 

 

 


/Obscurity-n, deviantart/

Kommentarer
Postat av: .



1: spotify:track:4rNYyHBSKn8YB7Red1JCDc



2: http://artists.letssingit.com/stacie-orrico-lyrics-dear-friend-8kzgcls

_________________



Och så var natten förbi.

Lägg det i skuggorna ett tag

Låt dammet dölja allt

Tills mörkert omringar dig igen

Och slukar allt.

Och när du sitter i mörkert

Då vill jag stå vid din dörr

Trycka mig in genom ditt nyckelhål

In i dig, tillbaka in i dig

Och så paserade natten förbi.

Fast aldrig igenom dig.

2009-09-12 @ 12:30:50
Postat av: Judén

linnea, allt är så vackert. så jävla brutalt vackert.

2009-09-20 @ 18:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0