Is

Det är is över min hud
det spränger och bultar

tågen rusar utanför
och staden ligger ljus framför mina fötter
den pulserar av liv

det är lika högljutt som mitt hjärta i halsen
det är panik nere på gatan
och vi gör korståg mot oss själva

det är is över min hud
och det slår runt
isen river mot mina kinder
det blir till sår
som sedan blir till svåra ärr
som du sedan får leva med

ingen är värd det, sa vi och stirrade ut i ingenting
det skaver och bryter
och vi stänger trötta ögon

tårarna på min kind fryser
- du är så hjärtlös och kall.
det blir sår
som blir till ärr
som du sedan får leva med


Till dig. Tack för vacker natt och spellista.

Kommentarer
Postat av: Natalia

jag är. blir orolig för dig. men du skriver så vackert, det måste du veta. det gör ont att läsa.

2009-09-06 @ 14:45:54
URL: http://nataliavelasquez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0