"Du, Linnea.... det var fint att vakna i lakansnurr med dig"







Och hur du blev så liten i mina ögon
jag minns inte hur liten du var sedan sist
men fall påväg mot kanten står det på din tröja
och du köpte den på secondhand
du försöker springa med eliten men inser inte att du är i division kass
jag skrattar inte åt dig
det bara tar
tar tag i mig och gör mig ledsen
för att du inte sliter som jag
du tappar farten och vi sjunger det igen,igen och igen
vi drar våra skämt och tittar inte varann i ögonen
det går inte att se i ett par ögon man tidigare drunknat i
jag dog nog där i dina ögon
och du tog ur mig med din lins
sköljde bort mig från din näthinna
nu ligger du med grannen
jag hör er varje tisdag
kanske borde jag drunkna igen 
i min dusch



( ingen aning om vad detta kom ifrån, det är krunegård som inspirerar mig och snurrar huvudet i kapp med jorden.  read it, throw it or die for it)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0